Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

GDDKiA wyklucza wykonawców pozaunijnych w przetargu na A2

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
05-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ri

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
GDDKiA wyklucza wykonawców pozaunijnych w przetargu na A2
fot. GDDKiA
Ruszył przetarg na budowę autostrady A2 od węzła Biała Podlaska w kierunku wschodnim. GDDKiA zdecydowała się na wykluczenie z udziału w tym postępowaniu wykonawców z tzw. państw trzecich. To pierwsza taka decyzja inwestora drogowego.

Chodzi o odcinek od węzła Biała Podlaska do km ok. 641+011 (Kijowiec). Do zaprojektowania i wybudowania jest tu autostrada z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnym i rezerwą na budowę trzeciego pasa w przyszłości (będzie pozostawiony po zewnętrznej stronie jezdni).

Razem z 16-kilometrową trasą zasadniczą przyszły wykonawca zaprojektuje i wybuduje obiekty inżynierskie, infrastrukturę towarzyszącą i urządzenia bezpieczeństwa ruchu. Przebudowane zostaną istniejące drogi w zakresie kolizji z autostradą, wybudowane jezdnie do obsługi ruchu lokalnego, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

Wiadomo, że wykonawcą w tym przypadku nie będzie firma z tzw. kraju trzeciego. Inwestor zdecydował się na wykluczenie tych podmiotów z możliwości udziału w przetargu. Skorzystał tym samym z możliwości, na którą zwrócił uwagę wyrok TSUE z jesieni ub roku.

„Zamawiający nie dopuszcza do udziału w postępowaniu wykonawców (a także wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, z których przynajmniej jeden jest) z siedzibą (odpowiednio: z miejscem zamieszkania) w państwach innych niż: państwo członkowskie Unii Europejskiej, państwo-strona Porozumienia WTO w sprawie zamówień rządowych (…) lub państwo będące stroną umowy bilateralnej lub regionalnej zawartej przez Unię Europejską w zakresie zamówień publicznych” – czytamy w ogłoszeniu. Nie ma także możliwości powoływania się przez wykonawców na zdolności techniczne lub zawodowe albo sytuację finansową lub ekonomiczną podmiotów udostępniających zasoby mających siedzibę w tzw. państwach trzecich.

To pierwszy przypadek, w którym GDDKiA zdecydowała się skorzystać z wyroku TSUE z jesieni ub. roku. Zapowiadał to podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach szef GDDKiA, Paweł Woźniak. Nie wykluczył, że jeśli doświadczenia z wprowadzonych obostrzeń będą pozytywne, podobne zasady będą wprowadzane także w innych postępowaniach.

Oferty w ogłoszonym właśnie przetargu na budowę A2 będą przyjmowane do 16 czerwca. Czas na realizację zamówienia to 32 miesiące. Dla tego odcinka w styczniu 2022 roku został złożony wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej. Za przygotowanie dokumentacji projektowej do tego etapu odpowiadała firma Mosty Gdańsk.  
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5